South Ain´t gona rise again

Hej

Som gammal  skinväst raggare som man är
så spritter d ju såklart i raggar tarmen nu  när vårsolen smyger sig fram,
Tog beslutet att åka till  Degerfors i helgen för att titta på  en galaxie 63 som enligt säljaren uppfylde alla mina krav!
Fan allt kändes hel grett å som vanligt när något motorfordon ska inköpas så  hade ju jag drömt mig bort flertalet gånger innan jag äns hade nåt Degerfors om hur jag kom åkandesa i den perfekta bilen,,,
55 mil senare så  stog jag då i Degerfors brevid en graffit grå Galaxie som absolut uppfyllde mina krav utseende mässigt,
Den var ju tok läcker!
Ägaren hade lovat att bilen skulle va fri från rost å  några konstiga rost laggningar, dessutom skulle bilen gå bra i motor och låda eftersom topparna var renoverade på  motorn. 
En snabb anblick av bilen gjorde att jag blev mer och mer possetiv,
Jag kommer ju lämna Degerfors med en galaxie tänkte jag, 
MEN plötsligt så hittar Jan Olov ett rost hål i skuffen på  50x50  cm som absolut ingen seriös person gjort,
 dubbel plåt å gamla golvet omlått, Usch,  Blev lite mer kritisk nu eftersom ägaren hade lovat att några laggningar i golvet fanns inte, kollade extra noga på skapelsen som stog framför mig nu och hittade mer å mer små fel och saker som ägaren hade försökt dölja, Men men Tänkte jag rost hål i skuffen några trasig mätare och nersuttna soffor hindrar ju inte mig från att dricka öl å åka till jobbet,  Det kan man ju leva med för motor och låda skulle ju faktiskt GÅ BRA som han hade sagt och skrivit i annonsen,  jaja lika bra å prov köra då, Hoppad in å drog iväg,  Bilen drog REJÄLT åt höger vid inbromsning men det visste ju jag om för det hade ju han sagt
" Den drar LITE till höger när man bromsar"
Plattan i matan ute på  vägen å v8 vrålade som alldrig för eftersom det var raka rör , till  slut gick 3,an i å  farten var väll sådär 80 km/h,  Tryckte plattan återigen i golvet å  bilen gjorde en Kickdown å slängde i en slirande 2,a
Faan tänkte jag bilen slirar ju i lådan, det är inget gott tecken å släppte gasen och ett stort blå grått moln av rök skötts ut ur dom raka rören på  vägen så  dom bakom varande bilarna vejde, Hehe  nja går bra i motor och låda vete tusan vände fort å for tillbaka till  ägaren med slutsatsen  "ventilfjäder släpp vid gaspådrag, Lammeler som var slut i lådan,ventiltätningarna i topparna som är slut och tickande ventillyftare på vänstra cylinder raden.
parkerade bilen där den stog å tittade med besviken blick  på janolov  med vetskapen att vi åkt 55 mil enkel resa för att komma hem tomhänt,  Medans vi satt i bilen å var besvikna så  börjar d även rina vatten ner på golvet på passagerar sidan, Jaha ett läckande värme system, skit bra,, Hoppade ur bilen snabbt å slänge igen dörren å gick å plingade på  hos ägaren för att meddela att bilen inte höll vad ägaren hade påstått,
Nää  hörre du d blir ingen affär, Bilen skickar ju ut rejält med blå  rök å innan jag pratat färdigt så  suckar ägaren å säger ja men så där blir det när man renoverat topparna, jag har renoverat så många motorer i mitt liv å det blir så där! Hehe då blir jan olov förbannad å skricker Faan Olle skit i det där, nu drar vi å han går ut ur huset!
 Med en otrolig besvikelse i blicken så  vänder sig ägaren om å  går in i huset jag kliver ur huset å säger tack allafall å stänger dörren, Man vill ju va trevlig:)
Min slutsats då, Jo En motor med renoverade toppar som ska gå bra i motor och låda ska icke Få ventil släpp,skall icke skicka ut rökmoln så  bilarna bakom väjar, Skall icke slira mellan växlarna i lådan och icke ha  ventil knack från någon ventil lyftare, Tycker jag då,, 
Så jag blev lurad att åka 110 mil av en bil skojare som trodde att han skulle få lura på  en stackars östersundare en bil som förmodligen jag inte äns hade kommit hem med!

Stort tack till  farsan Jan Olov som ställde upp att följa med mig på en riktig Långnäse tur!!


Over and out

/Shooter


Kommentarer
Postat av: Morsan

Va trist,men med facit i handen såska du väl va glad ändå!! Som förmodligen slpp en masssa bekymmer...

2008-04-20 @ 20:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0