Kukrunkar boogie

                                       
    
                                                                                     Kukrunkar Boogie

                                                                                                           













 









Jahaaaa nu blir jag smått irreterad/fundersam å smått ont i huvudet,,,,

Satt å läste tidningen i godanro på skit huset å  hamnade i en artikel som handlade om Värmestugan här i Östersund!

Värmestugan är en samlingspunkt för människor som inte riktigt har någonstans att ta vägen, 
Självklart tror jag att alla är välkommna men i första hand så är den nog till för dom som behöver få sig en dusch träffa lite folk över en kopp  kaffe å kanske utnyttja telefonen för samtal till myndigheter å  läkare osv,
skit bra ju att d finns ett sånt ställe tycker jag,
 För endel i vårat samhälle har d lite tungrot i vardagen å då äre ju som grett att d visas lite empati och förståelse på  vägen uppåt...


Nu i  våra mörka tider så måste d såklart sparas å  dras in så mycket d bara går. Det har jag förståelse för, 
Har man mer utgifter än inkomster, jaaaa då går man i konkurs tillslut vetni!!!

Åter till problemet,

Socialförvaltningen i Östersund har lagt fram ett sparförslag som säger att stänger vi ner verksamhetn kring Värmestugan ja då  sparar vi 1 Miljon kronor!

Å  då undrar jag  HUR  tänker man då?? 

 Hur Faan kan man värdera andras liv och kanske en stor del av deras livskvalite för 1 miljonkronor,
Det är ju inte så  att d krävs så  mycket.
1 Miljonkronor är endast det som behövs för att vissa människor ska kunna få  ta sig en dusch, ringa sin läkare å kanske få  sig en kopp  kaffe under tak  i goda vännerslag!

Jag tror att tar vi  bort möjligheten för våra kommunala politiker att dricka kaffe med deras kollegor på  dagarna, 
Drar in en halv timme på  deras lunch rast och sänker deras lön med 20% så  tror jag att deras jobb skulle hinnas göra på  fyra dagar om dom som alla andra får ta fram  lite jävlar anamma för att hinna klart i tid!

Då har vi nog sparat in 1 miljonkronor på  ett år å kan då  fortsättningsvis visa lite jävla respekt å alldrig behöva ta upp  frågan igen om att värdera människors liv i  pengar!

Nää  faan, en smäll  på käften, Indragna kafferaster, halverad lunch och fyra dagars veckor d är nog d som gäller!




have a nice day


Over and out


/Shooter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0